Blog Post

בלוג ייעוץ תקשורתי: איך מגדירים את קהל היעד ומדוע זה כל כך חשוב?

  • By my target
  • 17 Feb, 2019

לא מעט עסקים מאמינים שכל אחד ואחד יכול להיות לקוח שלהם, והם מתקשים להגדיר את קהל היעד העיקרי שלהם, או לא מבינים מדוע כדאי להם לעשות זאת, ולוותר על הפניה ל"כולם".  

מדוע כל כך חשוב להגדיר קהל יעד?

ההתמקדות בקהל היעד הנכון היא תנאי לפיתוח אסטרטגיה תקשורתית יעילה ואפקטיבית. זאת היות וכשברור לנו מהו קהל היעד המדויק לנו, אנחנו יכולים לבנות עבורו את התוכן הנכון שידבר אליו, ולבחור בערוצי הפרסום המתאימים, שיובילו לחשיפה מרבית ורלבנטית.  

כך לדוגמא אם אנחנו פונים אל קהל של צעירים, דרך טובה להגיע אליהם תהיה באמצעות יחסי ציבור ברשתות החברתיות כמו היוטיוב והאינסטגרם, לקהל בפיזור גיאוגרפי ספציפי, נפנה דרך מקומונים ולקהל מקצועי באמצעות המדורים המתאימים במוספים הכלכליים.

 

איך מגדירים קהל יעד נכון?

כדי להגדיר את קהל היעד שאליו רוצים לפנות, חשוב להתמקד ולאפיין את הקהל העיקרי, המהווה את הנתח המשמעותי מבחינת כמות הלקוחות ו/או מחזור ההכנסות. אפיון זה, הנקרא "פרסונה", יכלול נתונים על תכונות קהל היעד כגון: גיל, מין, הרגלי צריכה, פיזור גיאוגרפי ורמת הכנסה וגם מידע על הצרכים שלו, סגנון חייו והערכים החשובים לו, רמת המודעות שלו למותג שלנו ועוד.


By יחסי ציבור להשקות – השקת מוצר חדש או שירות חדש 15 Oct, 2020
התחממות היחסים בין ישראל והאמירויות עוד ועוד עסקים ישראלים מגלים את הפוטנציאל
By יחסי ציבור להשקות – השקת מוצר חדש או שירות חדש 18 Feb, 2019
יחסי ציבור להשקות – השקת מוצר חדש או שירות חדש
By ייעוץ תקשורתי - חשיפה לבלוגים 17 Feb, 2019
 ייעוץ תקשורתי - חשיפה לבלוגים
Share by: